Administrator

Administrator

URL ιστοσελίδας:

Δευτέρα, 02 Φεβρουάριος 2015 10:28

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ Κ.Π.Ε.

Δευτέρα, 02 Φεβρουάριος 2015 09:29

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ

Κάντε κλικ εδώ για να δείτε τόν πίνακα,που δείχνει τις σχολικές μονάδες και τις ημερομηνίες υλοποίησης των προγραμμάτων τους για το σχολικό έτος 2014-2015.

 

Δείτε την παρουσίαση του Αβραμόπουλου Αβραάμ μέλους της Παιδαγωγικής μας Ομάδας και φωτογραφίες, από το εισαγωγικό σεμινάριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιήσαμε στις 19,20 και 21 Δεκεμβρίου 2014.

Επίσης μπορείτε να κάνετε Click εδώ για να δείτε πολύ όμορφες φωτογραφίες από το σεμινάριό μας, που μας έστειλε ο εκπαιδευόμενος Χριστόπουλος Δημοσθένης.

Παρασκευή, 17 Οκτώβριος 2014 08:33

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΥΜΦΑΛΙΑ

image005

ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΙΚΥΩΝΙΩΝ

Πρόγραμμα

«Στυμφαλία: Μια βόλτα στο μυθικό ? μυστηριακό υδροβιότοπο»

Για μαθητές Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου

Ημερήσιο πρόγραμμα

 

Γενικά στοιχεία

stymfaliaΗ λίμνη Στυμφαλία βρίσκεται στην ορεινή Κορινθία, στη βορειοανατολική Πελοπόννησο. Αποτελεί τμήμα του οροπεδίου που βρίσκεται στο νοτιότερο άκρο του νομού Κορινθίας σε μέγιστο υψόμετρο 800 μ. και ελάχιστο 600 μ ανάμεσα στα όρη Κυλλήνη (Ζήρεια), Ολίγυρτο, Μαυροβούνι και Γαβριάς. Η υδατική λεκάνη της Στυμφαλίας θεωρείται η μεγαλύτερη ορεινή υδατική λεκάνη της Πελοποννήσου, ενώ αποτελεί και τον νοτιότερο ορεινό υγροβιότοπο των Βαλκανίων. Η λίμνη καταλαμβάνει έκταση 1.309 εκταρίων.

Η λίμνη της Στυμφαλίας αποτελούσε πάντοτε πηγή, μύθων ιστοριών αλλά και ζωής για την περιοχή. Σήμερα η περιοχή γύρω της είναι ένας εύφορος κάμπος που υδρεύεται από αυτήν.

Είναι λίμνη γλυκού νερού με καλαμιώνες, που τροφοδοτείται από πηγές και αποστραγγίζεται με φυσικό τρόπο από υπόγειους ποταμούς. Τέτοιες λίμνες είναι σπάνιες στην Πελοπόννησο .

Η λίμνη Στυμφαλία είναι ένας ιδιαίτερος υγρότοπος, προστατευμένος, με σημαντική βιοποικιλότητα -υδατική λεκάνη, πλούσια δάση κ.λπ.- ενταγμένη στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Προστατευόμενων Περιοχών NATURA 2000 βάσει της Κοινοτικής Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ. Θεωρείται φυσικό καταφύγιο σπανίων ειδών ορνιθοπανίδας (παρυδάτια, αρπακτικά) και  σταθμός ξεκούρασης για τα μεταναστευτικά πουλιά και έτσι έχει χαρακτηριστεί ως σημαντική για τα Πουλιά Περιοχή της Ελλάδος (ΣΠΠΕ).

Παλαιότερα η Στυμφαλία και η γύρω περιοχή άνηκε στην Αρκαδία.

Στο έργο του Παυσανία «Περιηγήσεις: Αρκαδικά», περιγράφεται το πώς δημιουργήθηκε η λίμνη. Η Στυμφαλία, σημείο νευραλγικό ένωσης των πόλεων, Σικυώνα, Ναύπλιο, Νεμέα, Φενεός, Ολυμπία. Από τις ιστορικότερες πόλεις της Ελλάδας.

«Διαθέτουν πηγή οι Στυμφάλιοι από όπου ο αυτοκράτορας Αδριανός έφερε στην Κόρινθο νερό . Το χειμώνα αυτή η πηγή σχηματίζει μικρή λίμνη από την οποία πηγάζει ο ποταμός Στύμφαλος. Το καλοκαίρι όμως ο ποταμός πηγάζει κατευθείαν από την πηγή. Ο ποταμός εξαφανίζεται σε χάσμα της γης και ξαναεμφανίζεται  στην Αργολίδα με το όνομα όχι Στύμφαλος αλλά Ερασινός».

«Στη Στύμφαλο τελούσαν γιορτή προς τιμή της Στυμφαλίας Άρτεμις  παραμελώντας το μεγαλύτερο μέρος της τελετουργίας που απαιτούσε η παράδοση. Τότε ένας σωρός από ξύλα πιάστηκε στο σημείο του ποταμού που χάνεται στο χάσμα της γης  όπου ο ποταμός γίνεται υπόγειος και εμπόδιζε την κάθοδο του νερού. Έτσι λέγεται ότι δημιουργήθηκε λίμνη στην κοιλάδα με έκταση 400 στάδια»

 

Επιλογή Θέματος

Επιλέξαμε τον υγρότοπο της λίμνης Στυμφαλίας, ως θέμα προγράμματος,

toixografiesλόγω της αρχαιότητας και της μοναδικότητας του, αφού είναι ο αρχαιότερος φυσικός υγρότοπος της Πελοποννήσου.


Οι γύρω περιοχές έχουν μεγάλη ιστορική αξία λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων (το Αδριάνειο υδραγωγείο, η μεσαιωνική μονή Ζαρακά και ο Ναός της Αρτέμιδος, η αρχαία πόλη  Στύμφαλος, το αρχαίο θέατρο Σικυώνας, στο Φενεό η ακρόπολη και ο Ναός του Ασκληπιού κ.α.) και των μύθων και θρύλων (ο Ηρακλής και οι Στυμφαλίδες όρνιθες, ο χαμένος θησαυρός του βασιλιά Αίπυτου στα νερά της λίμνης).pelargos

Επίσης η λίμνη θεωρείται από τους σπανιότερους φυσικούς υγροτόπους-υδροβιότοπους της Πελοποννήσου καθώς
αποτελεί καταφύγιο για 160 είδη προστατευόμενων, επαπειλούμενων και υπό εξαφάνιση πουλιών, αλλά και πολλών μεταναστευτικών πουλιών.

Συμπερασματικά, λίμνη της Στυμφαλίας αποτελεί έναν υγρότοπο μεγάλου οικολογικού ενδιαφέροντος.

            Το νερό είναι το σημαντικότερο υλικό του πλανήτη και η επιλογή του θέματος έγινε για να γνωρίσουμε τις διάφορες μορφές του, τις φυσικές και χημικές ιδιότητές του, τον κύκλο του, τον βιολογικό του ρόλο και τα προβλήματα που προκύπτουν από την αλόγιστη χρήση του.
            Η περιοχή του υγροτόπου της λίμνης Στυμφαλίας προσφέρεται για την επίτευξη των σκοπών του προγράμματος γιατί μπορεί να συνδυάσει όλα στοιχεία που αφορούν τη μελέτη του νερού μέσα από μια βιωματική προσέγγιση και να συνδυάσει την καθημερινή χρήση του με την περιβαλλοντική διάσταση.

            Επιπλέον, η άμεση πρόσβαση στη λίμνη και το παραλίμνιο οικοσύστημα προσφέρεται για παρατήρηση έρευνα και δραστηριότητες.

 

Στόχοι του προγράμματος

  1. Να γνωρίσουν οι μαθητές την αξία του νερού, τη συμβολή του στη δημιουργία και στην εξέλιξη της ζωής και να συνειδητοποιήσουν ότι αποτελεί έναν παγκόσμιο κοινό φυσικό πόρο.
  2. Να γνωρίσουν τη «φύση» του οικοσυστήματος του υγροτόπου, τα δομικά του στοιχεία και τις λειτουργίες του.
  3. Να αναγνωρίσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής.
  4. Να γνωρίσουν τους μύθους και την ιστορία της περιοχής της λίμνης.
  5. Να κατανοήσουν την αξία και τη σημασία του υγροτόπου για την ευρύτερη περιοχή.
  6. Να εντοπίσουν τις απειλές και τις επιπτώσεις της ανθρώπινης παρουσίας.
  7. Να προβληματιστούν και να προτείνουν τρόπους ατομικής ή συλλογικής δράσης για την προστασία του λιμναίου περιβάλλοντος
  8. Να αντλούν ευχαρίστηση από την προσέγγιση της φύσης.

Διάρκεια προγράμματοςroloi

  1. Άφιξη της μαθητικής ομάδας: 08:30
  2. Θεωρητικό μέρος: 1 ώρα και 30 λεπτά: 8.45-10.15
  3. Πρακτικό μέρος: 2 ώρες και 30 λεπτά: 10.30-13.00
  4. Έκφραση - Αξιολόγηση: 1 ώρα: 13.00-14.00

Στάδια υλοποίησης του προγράμματοςimage017

Στάδιο 1:       Υποδοχή - Ενημέρωση

Υποδοχή και ενημέρωση των μαθητών για τη γεωγραφική θέση του ΚΠΕ,το ρόλο και τις δραστηριότητες του, καθώς και της περιοχής διεξαγωγής του προγράμματος. Ανίχνευση -ανάσυρση προηγούμενων γνώσεων.

Στάδιο 2:      Θεωρητικό μέροςimage019

Παρουσίαση του γνωστικού μέρους με τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας. Αρχικά γίνεται αναφορά στη μεγάλη αξία του νερού ως συστατικό της ζωής, στις ιδιότητές του, στην κατανομή του στον πλανήτη, στον κύκλο του, στο ρόλο του για τη διατήρηση της ζωής στον πλανήτη, στους υγροτόπους, στη διαχείριση των υδάτινων πόρων και στα προβλήματα που προκαλούνται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες .

Στη συνέχεια επικεντρωνόμαστε στον υγρότοπο-υγροβιότοπο της λίμνης της Στυμφαλίας. Συγκεκριμένα αναλύονται τα στοιχεία του οικοσυστήματος που θα επισκεφτούν οι μαθητές. Παρουσιάζεται η σημασία του για την ευρύτερη περιοχή και οι απειλές που δέχεται, ενώ η παρουσίαση εμπλουτίζεται με αναφορά σε μυθολογικά, ιστορικά, γεωγραφικά στοιχεία.

Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες και εφοδιασμός τους με καρτελάκια που απεικονίζουν το όνομα της ομάδας τους.

Εφοδιασμός με υλικά μελέτης πεδίου (ντοσιέ, σημειωματάρια, υποστηρικτικό υλικό για τις παρατηρήσεις τους, φύλλα εργασίας, χάρτες, μολύβια, θερμόμετρα, πυξίδες, μεγεθυντικούς φακούς. κλπ), τα οποία θα χρησιμοποιήσουν στην ειδικά σχεδιασμένη διαδρομή που θα ακολουθήσουν.

Συγκέντρωση των μαθητών, διανομή κολατσιού .

Στάδιο 3:     Πρακτικό μέρος - εργασία πεδίου  (Σήραγγα Σούρη)

lakasΑ΄ Στάση: Γίνεται αναφορά στη γεωγραφία και στην ιστορία της περιοχής. Οι μαθητικές ομάδες καθοδηγούμενες από τους εκπ/κούς του Κέντρου προσανατολίζονται στο χώρο με διάφορους τρόπους και με τη βοήθεια πυξίδας και χάρτη.

Β΄ Στάση: Ακολουθώντας καθορισμένη διαδρομή, οι μαθητικές ομάδες παρατηρούν, αναγνωρίζουν και καταγράφουν την παραλίμνια χλωρίδα και πανίδα, καταγράφουν μετεωρολογικά στοιχεία, εντοπίζουν και καταγράφουν τις ανθρώπινες παρεμβάσεις στο οικοσύστημα της λίμνης, καθώς και τις αξίες που θεωρούν ότι προσφέρει ο υγρότοπος της Στυμφαλίας.

Γ΄ Στάση: Γίνονται εκπαιδευτικά παιχνίδια για την κατανόηση του τροφικού πλέγματος του υγροτόπου, της σημασίας της διατήρησης των βιοτόπων, παιχνίδια ρόλων για τη λίμνη κλπ.

Χαλάρωση- δεκατιανό.

Δ΄ Στάση: Στο μουσείο Περιβάλλοντος Στυμφαλίας

Οι ομάδες, σύμφωνα με τις οδηγίες που τους έχουν δοθεί, συλλέγουν στοιχεία για τον υγρότοπο της λίμνης, καθώς και για τις γεωργικές, κτηνοτροφικές και τις υπόλοιπες δραστηριότητες της περιοχής Στυμφαλίας, από παλιά έως σήμερα.

 

Γίνεται επίσης δραματοποίηση του μύθου του άθλου του Ηρακλή με τις Στυμφαλίδες όρνιθες.

Συμπληρώνονται τα φύλλα εργασίας από τις ομάδες.

 pinelo

Στάδιο 4:     Έκφραση ? Αξιολόγηση 

-Οι ομάδες παρουσιάζουν τις εργασίες που επεξεργάστηκαν και εκφράζουν δημιουργικά τις εντυπώσεις τους.

-Με ειδικά διαμορφωμένα ερωτηματολόγια, στα οποία καταγράφονται οι παρατηρήσεις των μαθητών και των συνοδών εκπαιδευτικών, γίνεται αξιολόγηση του προγράμματος.

Αναχώρηση 

Δείτε φωτογραφίες από την ενημέρωση των ενηλίκων στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εβδομάδας και την υλοποίηση του προγράμματός μας στο δάσος της Βελίνας..

Δείτε ένα μικρό video με την απελευθέρωση μιας γερακίνας, που έγινε από την Ορνιθολογική Εταιρεία στην ακρόπολη της Αρχαίας Στυμφάλου, με το Γυμνάσιο Καλλιάνων.

Δευτέρα, 06 Οκτώβριος 2014 08:15

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΑΣΟΥΣ

ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΙΚΥΩΝΙΩΝ

Πρόγραμμα

«Εξερευνώντας τους θησαυρούς του δάσους της Βελίνας»

Για μαθητές Γ΄, Δ΄Ε΄,ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου

Ημερήσιο πρόγραμμα

 

Επιλογή Θέματος

Τα δασικά οικοσυστήματα αποτελούν βασικό παράγοντα διατήρησης της ζωής, αφού συντηρούν τη βιοποικιλότητα, συμβάλλουν στη διαμόρφωση του κλίματος, προστατεύουν τα εδάφη από πλημμύρες, δεσμεύουν CO2, παράγουν οξυγόνο, χρήσιμη ξυλεία καθώς και άλλα πολύτιμα προϊόντα και αγαθά.

Σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων από το Κ.Π.Ε. βρίσκεται το δάσος της Βελίνας και έτσι εξασφαλίζεται η εύκολη πρόσβαση των μαθητών για άμεση παρατήρηση και έρευνα.

Το δάσος της Βελίνας είναι ένα φυσικό, αυτοφυές δάσος. Έχει έκταση 2.211,2 στρέμματα. Και έχει μια σημαντική ιδιαιτερότητα. Δεν έχει καεί ποτέ!! Ανήκει στα μεσογειακά είδη δασών πεύκης με ενδημικά είδη μαύρης πεύκης. Παρόμοιες φυτοκοινωνίες, διαδραματίζουν εξαιρετικό ρόλο στη οικονομία των υδατικών πόρων, επειδή συγκρατούν το νερό και συντελούν στη διατήρηση της σταθερότητας ενός οικοσυστήματος.

Φιλοξενεί και μεγάλο αριθμό αλλά και σημαντικά ενδημικά είδη χλωριδοπανίδας.

Για όλους αυτούς τους λόγους, το συνιστούν οικότοπο προτεραιότητας της Κοινοτικής Οδηγίας 92/43.

Το δάσος ως κεντρικό θέμα του προγράμματος επιλέχθηκε για τους παρακάτω λόγους:

Είναι δημοφιλές θέμα στα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιούνται στα σχολεία, άρα ενδιαφέρει μαθητές και εκπαιδευτικούς

Προσφέρεται για σύνδεση του ?ε ανθρωπογενείς επιδράσεις και παγκόσμια περιβαλλοντικά προβλήματα

Αποτελεί προϋπάρχουσα έννοια στους περισσότερους μαθητές από την προσχολική ακόμα ηλικία και μπορούν εύκολα να έρθουν σε επαφή και να το γνωρίσουν από κοντά

Σκοπός

του εκπαιδευτικού προγράμματος του ΚΠΕ, «Εξερευνώντας τους θησαυρούς του δάσους της Βελίνας», είναι να γνωρίσουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί το δασικό οικοσύστημα της περιοχής και μέσα από ευχάριστες και βιωματικές δραστηριότητες να αντλήσουν πληροφορίες για αυτό και να ευαισθητοποιηθούν για θέματα προστασίας και διαχείρισης των δασών.

Στόχοι του προγράμματος

Οι μαθητές:

 

  • Να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες της δομής και λειτουργίας του δασικού οικοσυστήματος.
  • Να αναζητήσουν και να ταυτοποιήσουν την πλούσια χλωρίδα του δάσους της Βελίνας
  • Να ανακαλύψουν ίχνη της πανίδας του
  • Να διαπιστώσουν την ποικιλία της ζωής σε μια χούφτα χώμα.
  • Να συνειδητοποιήσουν τις ωφέλειες του δάσους.
  • Να γνωρίσουν τους κινδύνους που το απειλούν.
  • ΜΑΝ
  • Να γνωρίσουν το φυσικό περιβάλλον του δάσους με τις αισθήσεις και το νου.
  • Χρησιμοποιώντας τα χέρια και τη φαντασία τους να εκφραστούν καλλιτεχνικά
  • Να νιώσουν τα παιδιά τη μαγεία του δάσους, να το αγαπήσουν μέσα από την απόλαυση, τη χαρά και το παιχνίδι ώστε να το προστατεύουν καλύτερα
  • Να ενεργοποιήσουν την κριτική τους σκέψη μέσα από βιωματικά παιχνίδια, να αναπτύξουν επιχειρήματα και να προτείνουν λύσεις.
  • Να αποκτήσουν θετική γνώση και στάση για το δάσος.
  • Να ευαισθητοποιηθούν για θέματα διαχείρισης και προστασίας του δάσους.
  • Να διατυπώνουν προτάσεις για μια αειφορική ανάπτυξη.

 

Διάρκεια προγράμματος

Άφιξη της μαθητικής ομάδας: 08:30

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Θεωρητικό μέρος: 1 ώρα και 30 λεπτά: 8.45-10.15

Πρακτικό μέρος: 2 ώρες και 30 λεπτά: 10.30-13.00

Έκφραση - Αξιολόγηση: 1 ώρα: 13.00-14.00

Στάδια υλοποίησης του προγράμματος

Στάδιο 1: Υποδοχή - Ενημέρωση

Υποδοχή και ενημέρωση των μαθητών για τη γεωγραφική θέση του ΚΠΕ, το ρόλο και τις δραστηριότητες του, καθώς και της περιοχής διεξαγωγής του προγράμματος. Ανίχνευση -ανάσυρση προηγούμενων γνώσεων.

Στάδιο 2: Θεωρητικό μέρος         ΚΟΥΚΟΥ

Παρουσίαση του γνωστικού μέρους με χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας. Εξοικείωση των μαθητών με βασικούς περιβαλλοντικούς όρους όπως: περιβάλλον, δασικό οικοσύστημα, βιότοπος, κλπ.

Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες και εφοδιασμός τους με καρτελάκια που απεικονίζουν το όνομα της ομάδας τους.

Εφοδιασμός με υλικά μελέτης πεδίου (ντοσιέ, σημειωματάρια, υποστηρικτικό υλικό για τις παρατηρήσεις τους, φύλλα εργασίας, χάρτες, μολύβια, θερμόμετρα, πυξίδες, μεγεθυντικούς φακούς. κλπ), τα οποία θα χρησιμοποιήσουν στην ειδικά σχεδιασμένη διαδρομή που θα ακολουθήσουν.

Συγκέντρωση των μαθητών, διανομή κολατσιού.         ΣΚΙΟΥ

Στάδιο 3:     Πρακτικό μέρος - εργασία πεδίου

Α΄ Στάση:Γίνεται αναφορά στη γεωγραφία της περιοχής. Οι μαθητικές ομάδες καθοδηγούμενες από τους εκπ/κούς του Κέντρου προσανατολίζονται στο χώρο με διάφορους τρόπους και με τη βοήθεια πυξίδας και χάρτη.

Β΄ Στάση: Ακολουθώντας καθορισμένη διαδρομή (μήκος διαδρομής: 2,2 χιλιόμετρα) μέσα σε δασικό μονοπάτι που διασχίζει το δάσος, οι μαθητικές ομάδες καταγράφουν τη χλωρίδα και πανίδα, εντοπίζουν και καταγράφουν τις ανθρώπινες παρεμβάσεις, αντιλαμβάνονται αισθητηριακά το χώρο, καταγράφουν ήχους του δάσους. και εκτιμούν την ηλικία διαφόρων δέντρων.

Γ΄ Στάση:Καταγράφονται διάφορα μετεωρολογικά στοιχεία, μετρούν: θερμοκρασίες αέρα- εδάφους, την ένταση του ανέμου σε ξέφωτο και μέσα στο δάσος, γίνεται αναγνώριση των ειδών βλάστησης, παρατήρηση της πανίδας. Συλλέγουν στοιχεία από το έδαφος παρατηρούν τους μικροοργανισμούς του. Υπολογίζουν το ύψος δέντρων.

Χαλάρωση- δεκατιανό.

Δ΄ Στάση: Συμπληρώνονται φύλλα εργασίας από τις ομάδες. Επίσης συμμετέχουν σε ομαδικά παιχνίδια αισθήσεων για την καλύτερη βιωματική προσέγγιση του κόσμου του δάσους.

Γίνονται ακόμη εκπαιδευτικά παιχνίδια για την κατανόηση του τροφικού πλέγματος, της σημασίας της διατήρησης των βιοτόπων κλπ.

Στάδιο 4:     Έκφραση ? Αξιολόγηση        ΠΙΝΑΚΑΣ

-Οι ομάδες παρουσιάζουν τις εργασίες που επεξεργάστηκαν και εκφράζουν δημιουργικά τις εντυπώσεις τους.

-Με ειδικά διαμορφωμένα ερωτηματολόγια, στα οποία καταγράφονται οι παρατηρήσεις των μαθητών και των συνοδών εκπαιδευτικών, γίνεται αξιολόγηση του προγράμματος.

Αναχώρηση

Δευτέρα, 22 Σεπτέμβριος 2014 10:05

ΕΓΓΡΑΦΑ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

ΕΓΓΡΑΦΑ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΑΣ

 Τα έξοδα μετακίνησης βαραίνουν την αντίστοιχη Σχολική Μονάδα.

ΕΓΓΡΑΦΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΜΕ FAX

            Παρακαλούμε τους υπεύθυνους συνοδούς εκπαιδευτικούς, να στείλουν λίγες ημέρες(3-4) νωρίτερα:

1.Κατάσταση* με τα ονόματα των μαθητών (συνημμένο υπόδειγμα 1).

2.Κατάσταση* με τα στοιχεία των εκπαιδευτικών (συνημμένο υπόδειγμα 2),

 και Έγκριση μετακίνησης από τη Δ/νση Εκπ/σης του νομού σας, στην οποία θα αναγράφεται οπωσδήποτε ότι η μετακίνηση γίνεται στο ΚΠΕ Σικυωνίων.

*Κάντε click παρακάτω για να κατεβάσετε τα συνημμένα υποδείγματα 1 και 2.

 

Πέμπτη, 18 Σεπτέμβριος 2014 07:39

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΡΥΟΝΕΡΙ

Συνοπτική παρουσίαση προγράμματος

Στο χωριό Κρυονέρι Κορινθίας γίνονται οι παρακάτω δραστηριότητες:

  1. Παρουσίαση σε Power Point στο πολιτιστικό κέντρο, που αναφέρεται :
  • Στην ιστορία, στην παράδοση και στις ιδιομορφίες του φυσικού τοπίου του χωριού.
  • Στην εθελοντική δράση των κατοίκων και των επισκεπτών.
  • Στον Αστρονομικό Σταθμό Κρυονερίου.
  1. Δραστηριότητες Πεδίου στο παραδοσιακό μονοπάτι της Κάτω βρύσης, στην Άνω βρύση και στο παρακείμενο θεατράκι .
  2. Συμπλήρωση Φύλλων εργασίας που σχετίζονται, με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική, την ιδιαίτερη χλωρίδα και πανίδα της ρεματιάς της Κάτω βρύσης και διάφορες φυσικές μετρήσεις.
  3. Συμπλήρωση φύλλων αξιολόγησης του προγράμματος από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

 

Στόχοι Προγράμματος

1. Να γνωρίσουν οι μαθητές τους «δρόμους» του νερού και να προσεγγίσουν βιωματικά τη πορεία του

2. Να έρθουν σε επαφή με το οικοσύστημα της ρεματιάς και να αναγνωρίσουν χαρακτηριστικά είδη της χλωρίδας και πανίδας της

3. Να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες του νερού και τη σημασία του στη φύση, στη κοινωνία και τον άνθρωπο

4. Να κατανοήσουν τη σχέση της ρεματιάς με τη ζωή και την οικονομία της ευρύτερης περιοχής

5. Να διερευνήσουν τη χρήση του νερού στο παρελθόν και το παρόν

6. Να γνωρίσουν το ιδιαίτερο περιβάλλον της ορεινής Κορινθίας

7. Να ευαισθητοποιηθούν και να υιοθετήσουν στάση ζωής που θα συμβάλλει στον περιορισμό της σπατάλης και στην προστασία της ποιότητας του νερού 

 

Ροή Προγράμματος

8.30΄-8.45΄ π.μ.: Άφιξη των ομάδων στο Κρυονέρι Κορινθίας. Καλωσόρισμα.

08.45΄-9.15΄ π.μ.: Παρουσίαση του προγράμματος. Συζήτηση - χωρισμός σε ομάδες - παραλαβή εξοπλισμού και φύλλων εργασίας.

9.15΄-13.15΄μ.μ.: Υλοποίηση προγράμματος - δραστηριότητες πεδίου.

13.15΄-13.45΄μ.μ.: Εκπόνηση - σύνθεση των ερευνών. Οι ομάδες παρουσιάζουν τις εργασίες που επεξεργάστηκαν.

13.45΄μ.μ. - 2.00΄μ.μ. : Συμπλήρωση φύλλων αξιολόγησης. Αναχώρηση.

 

Λέξεις κλειδιά

 πολιτιστική κληρονομιά, τουρισμός, οικονομία, φυσική ομορφιά, ρεματιά, κύκλος νερού, μονοπάτι, εθελοντισμός, παραδοσιακή αρχιτεκτονική-κρήνες,.

Προτεινόμενες δράσεις

Στο σχολικό περιβάλλον

            Ζωγραφική, χειροτεχνία, θεατρικό παιχνίδι, ποίηση

Εκτός σχολείου

            Καθάρισμα ρεματιάς, επίσκεψη σε ποτάμια-ρέματα, φυσικές μετρήσεις του νερού

 

Υποστηρικτικό υλικό

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ

BRYSES 

Ένα σύστημα παραδοσιακών κρηνών και το κρύο νερό από τις πηγές του γνωστού από την αρχαιότητα ποταμού Ελισσώνα έδωσαν το σημερινό όνομα στην Κοινότητα Κρυονερίου.

Η Άνω Κρήνη Κρυονερίου (Πάνω Βρύση)  είναι η κεντρική παραδοσιακή κρήνη, η οποία βρίσκεται στο κέντρο του χωριού και δροσίζει πολλούς επισκέπτες, οι οποίοι έρχονται από την παραλιακή ζώνη της Κορινθίας αποκλειστικά για να προμηθευτούν νερό για το σπίτια. Η κρήνη αυτή είχε την τύχη να ενταχθεί σε πρόγραμμα Αγροτουρισμού και να αναπλαστεί συνολικά, δημιουργώντας έναν καλαίσθητο χώρο αναψυχής και πολιτιστικής δημιουργίας, με ανοιχτό αμφιθέατρο, χώρο στάθμευσης και μικρό πάρκο.

Η Κάτω Βρύση Κρυονερίου  συνδέεται με την Πάνω Βρύση διαμέσου της κοιλάδας του Ελισσώνα. Έπαιξε και αυτή σημαντικό ρόλο στην κάλυψη των αναγκών των κατοίκων επί σειράν αιώνων. Εγκαταλείφθηκε όμως τη δεκαετία του '60 εξαιτίας της εγκατάλειψης των σπιτιών της συνοικίας αυτής λόγω κατολισθήσεων. 
Το παραδοσιακό μονοπάτι που οδηγεί στην Κάτω Βρύση αναπλάστηκε με ένα πιλοτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε για 8 συνεχή χρόνια (1999-2006) και είναι μοναδικό του είδους του στην Ελλάδα. Ξεκίνησε σαν μια δράση του προγράμματος "Ευρωπαϊκή Εθελοντική Υπηρεσία για Νέους" που υλοποιήθηκε τα έτη 1999-2004 με ευθύνη της Οργάνωσης Υποστήριξης Νέων φιλοξενία που εδρεύει στο Κρυονέρι, και με την υποστήριξη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κορινθίας και χορηγών. 
Οι εθελοντές αποκάλυψαν το μονοπάτι και συνεργάστηκαν με πετρομάστορες για την ανακατασκευή των μαντρών (ξερολιθιά) και του πλακόστρωτου του μονοπατιού. 
Ο Δήμος Σικυωνίων ενέταξε στη συνέχεια το έργο στο
 Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα LEADER + και προχώρησε σε πλακόστρωση και αναπαλαίωση της Κάτω Βρύσης (2004-2006). Στόχος αυτής της δημόσιας παρέμβασης ήταν η ενδυνάμωση των αγροτουριστικών επενδύσεων στην περιοχή και η επιβράβευση πολλών προσπαθειών της προηγούμενης δεκαετίας, για εναλλακτική ανάπτυξη και ανάδειξη της περιοχής. Έχει στόχο τη σύνδεση των αξιοθέατων της περιοχής μεταξύ τους (Αστεροσκοπείο, Μοναστήρι Λέχωβας,, Μύλος, κ.α.) και την εξερεύνησή της περιοχές με οικοτουριστικά μέσα (πεζοπορία, ποδηλασία, κλπ.).

Το έργο αυτό θεωρείται πολύ σπουδαίο, επειδή συνδέει τον εθελοντισμό και την κοινωνική εργασία των νέων με την προσφορά στην τοπική ανάπτυξη και στη διατήρηση και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς. 
Η Οργάνωση Υποστήριξης Νέων "φιλοξενία" σε συνεργασία με το Δασαρχείο Κορίνθου ανέλαβε τη διαμόρφωση δασικού μονοπατιού στην κοίτη του Ελισσώνα, που αποτελεί τη φυσική προέκταση του προαναφερθέντος μονοπατιού και συνδέει την Κάτω Βρύση Κρυονερίου με το Παλιό Γεφύρι και το Νερόμυλο.

 Στο διπλανό link μπορείτε να δείτε 2 ενδεικτικά φύλλα εργασίας για τους μαθητές Φύλλα εργασίας

Πληροφορίες θα βρείτε και στα παρακάτω links:

http://filox.org

http://mail.eycn.org/content/periballontiko-monopati-kryonerioy

http://dim-kryon.kor.sch.gr/files/periballontiko_monopati_programma_pe.rtf

Τετάρτη, 17 Σεπτέμβριος 2014 10:07

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΡΥΟΝΕΡΙ

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ

BRYSES

 

Ένα σύστημα παραδοσιακών κρηνών και το κρύο νερό από τις πηγές του γνωστού από την αρχαιότητα ποταμού Ελισσώνα έδωσαν το σημερινό όνομα στην Κοινότητα Κρυονερίου.

Η Άνω Κρήνη Κρυονερίου (Πάνω Βρύση) είναι η κεντρική παραδοσιακή κρήνη, η οποία βρίσκεται στο κέντρο του χωριού και δροσίζει πολλούς επισκέπτες, οι οποίοι έρχονται από την παραλιακή ζώνη της Κορινθίας αποκλειστικά για να προμηθευτούν νερό για το σπίτια. Η κρήνη αυτή είχε την τύχη να ενταχθεί σε πρόγραμμα Αγροτουρισμού και να αναπλαστεί συνολικά, δημιουργώντας έναν καλαίσθητο χώρο αναψυχής και πολιτιστικής δημιουργίας, με ανοιχτό αμφιθέατρο, χώρο στάθμευσης και μικρό πάρκο.

Η Κάτω Βρύση Κρυονερίου συνδέεται με την Πάνω Βρύση διαμέσου της κοιλάδας του Ελισσώνα. Έπαιξε και αυτή σημαντικό ρόλο στην κάλυψη των αναγκών των κατοίκων επί σειράν αιώνων. Εγκαταλείφθηκε όμως τη δεκαετία του '60 εξαιτίας της εγκατάλειψης των σπιτιών της συνοικίας αυτής λόγω κατολισθήσεων. 
Το παραδοσιακό μονοπάτι που οδηγεί στην Κάτω Βρύση αναπλάστηκε με ένα πιλοτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε για 8 συνεχή χρόνια (1999-2006) και είναι μοναδικό του είδους του στην Ελλάδα. Ξεκίνησε σαν μια δράση του προγράμματος "Ευρωπαϊκή Εθελοντική Υπηρεσία για Νέους" που υλοποιήθηκε τα έτη 1999-2004 με ευθύνη της Οργάνωσης Υποστήριξης Νέων φιλοξενία που εδρεύει στο Κρυονέρι, και με την υποστήριξη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κορινθίας και χορηγών. 
Οι εθελοντές αποκάλυψαν το μονοπάτι και συνεργάστηκαν με πετρομάστορες για την ανακατασκευή των μαντρών (ξερολιθιά) και του πλακόστρωτου του μονοπατιού. 
Ο Δήμος Σικυωνίων ενέταξε στη συνέχεια το έργο στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα LEADER + και προχώρησε σε πλακόστρωση και αναπαλαίωση της Κάτω Βρύσης (2004-2006). Στόχος αυτής της δημόσιας παρέμβασης ήταν η ενδυνάμωση των αγροτουριστικών επενδύσεων στην περιοχή και η επιβράβευση πολλών προσπαθειών της προηγούμενης δεκαετίας, για εναλλακτική ανάπτυξη και ανάδειξη της περιοχής. Έχει στόχο τη σύνδεση των αξιοθέατων της περιοχής μεταξύ τους (Αστεροσκοπείο, Μοναστήρι Λέχωβας,, Μύλος, κ.α.) και την εξερεύνησή της περιοχές με οικοτουριστικά μέσα (πεζοπορία, ποδηλασία, κλπ.).

Το έργο αυτό θεωρείται πολύ σπουδαίο, επειδή συνδέει τον εθελοντισμό και την κοινωνική εργασία των νέων με την προσφορά στην τοπική ανάπτυξη και στη διατήρηση και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς. 
Η Οργάνωση Υποστήριξης Νέων "φιλοξενία" σε συνεργασία με το Δασαρχείο Κορίνθου ανέλαβε τη διαμόρφωση δασικού μονοπατιού στην κοίτη του Ελισσώνα, που αποτελεί τη φυσική προέκταση του προαναφερθέντος μονοπατιού και συνδέει την Κάτω Βρύση Κρυονερίου με το Παλιό Γεφύρι και το Νερόμυλο.

 

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ:

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές τους «δρόμους» του νερού και να προσεγγίσουν βιωματικά τη πορεία του
  • Να έρθουν σε επαφή με το οικοσύστημα της ρεματιάς και να αναγνωρίσουν χαρακτηριστικά είδη της χλωρίδας και πανίδας της
  • Να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες του νερού και τη σημασία του στη φύση, στη κοινωνία και τον άνθρωπο
  • Να κατανοήσουν τη σχέση της ρεματιάς με τη ζωή και την οικονομία της ευρύτερης περιοχής
  • Να διερευνήσουν τη χρήση του νερού στο παρελθόν και το παρόν
  • Να γνωρίσουν το ιδιαίτερο περιβάλλον της ορεινής Κορινθίας
  • Να ευαισθητοποιηθούν και να υιοθετήσουν στάση ζωής που θα συμβάλλει στον περιορισμό της σπατάλης και στην προστασία της ποιότητας του νερού

 

Ροή Προγράμματος

8.30΄-8.45΄ π.μ.: Άφιξη των ομάδων στο Κρυονέρι Κορινθίας. Καλωσόρισμα.

 

08.45΄-9.15΄ π.μ.: Παρουσίαση του προγράμματος. Συζήτηση - χωρισμός σε ομάδες - παραλαβή εξοπλισμού και φύλλων εργασίας.

 

9.15΄-13.15΄μ.μ.: Υλοποίηση προγράμματος - δραστηριότητες πεδίου.

 

13.15΄-13.45΄μ.μ.: Εκπόνηση - σύνθεση των ερευνών. Οι ομάδες παρουσιάζουν τις εργασίες που επεξεργάστηκαν.

 

13.45΄μ.μ. - 2.00΄μ.μ.: Συμπλήρωση φύλλων αξιολόγησης. Αναχώρηση.

 

<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 7 Επόμενο > Τέλος >>
Σελίδα 3 από 7