Administrator

Administrator

URL ιστοσελίδας:

Τετάρτη, 10 Σεπτέμβριος 2014 08:06

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ

Πίνοντας ήλιο κορινθιακό

Πίνοντας ήλιο κορινθιακό
Διαβάζοντας τα μάρμαρα
Δρασκελίζοντας* αμπέλια θάλασσες
Σημαδεύοντας με το καμάκι
Ένα
τάμα* ψάρι που γλιστρά
Βρήκα τα φύλλα που ο ψαλμός του ήλιου
αποστηθίζει*

Τη ζωντανή στεριά που ο πόθος χαίρεται
Ν' ανοίγει.

Πίνω νερό κόβω καρπό
Χώνω το χέρι μου στις φυλλωσιές του ανέμου
Οι λεμονιές
αρδεύουνε* τη γύρη της καλοκαιριάς
Τα πράσινα πουλιά σκίζουν τα όνειρά μου
Φεύγω με μια ματιά
Ματιά πλατιά όπου ο κόσμος ξαναγίνεται
Όμορφος από την αρχή στα μέτρα της καρδιάς.

Ο. Ελύτης, Ποίηση, Ίκαρος

 

 

Συνοπτική παρουσίαση προγράμματος

 

Στο Ν.Ο.Κ. (Ναυτικό Όμιλο Κιάτου) γίνονται οι παρακάτω δραστηριότητες:

 

  1. Παρουσίαση σε Power Point που αναφέρεται :

 

    • Στη γνωριμία του «κόσμου» της θάλασσας του Κορινθιακού, την οικολογική, οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική σημασία του
    • Στη σχέση του ανθρώπου με τη θάλασσα
    • Στις δραστηριότητες που επηρεάζουν  τόσο το θαλάσσιο οικοσύστημα  και τις ακτές όσο και το παράκτιο οικοσύστημα
    • Στη διατήρηση ευαίσθητων οικοσυστημάτων όπως τα λιβάδια της Ποσειδωνίας

 

  1. Αναφορά στην ιστιοπλοΐα και ζωντανή παρουσίαση στους μαθητές του σκάφους Optimist και των επιμέρους τμημάτων του.
  2. Επίδειξη στους μαθητές των βασικών κόμπων της ιστιοπλοΐας και σχετική άσκηση για απόκτηση δεξιοτήτων.
  3. Δραστηριότητες πεδίου και συμπλήρωση Φύλλων εργασίας που σχετίζονται, με την Μετεωρολογία, τη σπάνια χλωρίδα και πανίδα του Κορινθιακού κόλπου με τις ιδαιτερότητές του, τη ρύπανση, την αλιεία και τη μυθολογία.
  4. Αθλητικές δραστηριότητες στην άμμο ομαδικού χαρακτήρα και παιγνιώδους μορφής.
  5. Συμπλήρωση φύλλων αξιολόγησης του προγράμματος από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

 

 

Στόχοι Προγράμματος

  1. Να γνωρίσουν τον «κόσμο» της θάλασσας του Κορινθιακού και την οικολογική, οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική σημασία της
  2. Να κατανοήσουν τις επιπτώσεις που έχει δημιουργήσει η ανθρώπινη δραστηριότητα στα θαλάσσια οικοσυστήματα (απειλούμενα θαλάσσια είδη, υπεραλίευση, μόλυνση, ρύπανση)
  3. Να γνωρίσουν την ποικιλομορφία των οικοσυστημάτων της παράκτιας  ζώνης  (διατήρηση ευαίσθητων οικοσυστημάτων όπως τα λιβάδια της Ποσειδωνίας )
  4. Να συνειδητοποιήσουν το μέγεθος των κινδύνων που απειλούν το παράκτιο οικοσύστημα ως αποτέλεσμα της ανθρώπινης παρέμβασης και να αναλάβουν δράση για τη προστασία του (ρύπανση ακτών, διάβρωση)
  5. Να εκτιμήσουν την αξία του παράκτιου και θαλάσσιου οικοσυστήματος ως μέσο για αθλητικές δραστηριότητες και για αναψυχή
  6. Να έρθουν σε επαφή με τη λογοτεχνία, την ποίηση, την μυθολογία και τη λαϊκή παράδοση που σχετίζεται με τη θάλασσα
  7. Να διαμορφώσουν θετικές στάσεις σε κάθε μορφή προστασίας και διατήρησης του θαλάσσιου περιβάλλοντος?.

 

 

 

Ροή Προγράμματος

 

 

8.30΄-8.45΄ π.μ.: Άφιξη των ομάδων στο ΝΟΚ. Καλωσόρισμα.

 

08.45΄-9.15΄ π.μ.: Παρουσίαση του προγράμματος. Συζήτηση - χωρισμός σε ομάδες - παραλαβή εξοπλισμού και φύλλων εργασίας.

 

9.15΄-13.15΄μ.μ.: Υλοποίηση προγράμματος - δραστηριότητες πεδίου.

 

13.15΄-13.45΄μ.μ.: Εκπόνηση - σύνθεση των ερευνών. Οι ομάδες παρουσιάζουν τις εργασίες που επεξεργάστηκαν.

13.45΄μ.μ. - 2.00΄μ.μ.: Συμπλήρωση φύλλων αξιολόγησης. Αναχώρηση.

Οδηγία: Ατομικό δελτίο υγείας, παρ. 11 εν ισχύ.

 

Λέξεις κλειδιά

 

Θαλάσσιο οικοσύστημα, βιοποικιλότητα, απειλούμενο είδος, κοράλλι, ποσειδωνία, δελφίνι, θαλάσσια ρύπανση, διάβρωση ακτών, πολιτιστική κληρονομιά, τουρισμός, οικονομία, φυσική ομορφιά.

 

 

Προτεινόμενες δράσεις

 

Στο σχολικό περιβάλλον

 

Ζωγραφική, κολάζ, χειροτεχνία, κατασκευή ανεμοδείκτη-ανεμολογίου, θεατρικό παιχνίδι(Αρίωνας), ποίηση

 

Εκτός σχολείου

 

Καθάρισμα ακτών, επίσκεψη σε αλιευτικό καταφύγιο

 

 

 

Υποστηρικτικό υλικό


O Κορινθιακός Κόλπος αποτελεί μια μικρογραφία της Μεσογείου. Είναι μια κλειστή, ευαίσθητη θάλασσα, αρκετά βαθιά (μέγιστο βάθος
935 μέτρα), με εκπληκτικής ομορφιάς ακτές και εξαιρετική  βιοποικιλότητα.

Στα νερά του Κορινθιακού βρίσκουν καταφύγιο τα τέσσερα είδη δελφινιών που βρίσκουμε στη Ελλάδα, τα κοινά δελφίνια, τα ζωνοδέλφινα, τα σταχτοδέλφινα και τα ρινοδέλφινα, όλα αυτά, είδη με διεθνώς μειούμενους πληθυσμούς και προστατευόμενα. Στον Κορινθιακό κόλπο παρατηρείται το μοναδικό στον κόσμο φαινόμενο συμβίωσης μεταξύ τριών διαφορετικών ειδών δελφινιών, όπως επίσης παρατηρείται ένα παγκόσμιο φαινόμενο, τα κοινά δελφίνια ζευγαρώνουν με τα ζωνοδέλφινα.

 

Τα κοράλλια, όπως οι εντυπωσιακές κίτρινες και κόκκινες γοργόνιες (Eunicella cavolinii και Paramuricea clavata),αλλά και η σπανιότερη ροζ (Leptogorgia sarmentosa),

καθώς και το κοράλλι Dendrophyllia ramea?

?.. άλλος ένας κρυμμένος θησαυρός στον Κορινθιακό, που μέχρι πρότινος απουσίαζε από τη λίστα βιοποικιλότητας των Ελληνικών θαλασσών, προσθέτουν επίσης στη μοναδικότητα του Κορινθιακού. Οι «κήποι» των κοραλλιών αποτελούν καταφύγιο για μεγάλο αριθμό ειδών της περιοχής που καταφεύγουν σε αυτούς για να τραφούν και να αναπαραχθούν, ενώ τα λιβάδια της Ποσειδωνίας (οικότοποι προτεραιότητας) φιλοξενούν περισσότερα από 400 είδη άλλων φυκών και 1.000 είδη ζώων, προσφέρουν προστασία στα αυγά και τους νεοσσούς των ψαριών, συμβάλλουν σημαντικά στην οξυγόνωση του νερού, συγκρατούν την άμμο του πυθμένα, προστατεύουν τις παραλίες από φαινόμενα διάβρωσης και προσφέρουν ενέργεια στην τροφική αλυσίδα.

 

Όχι λιγότερο σημαντικές είναι οι πολιτιστικές και ιστορικές του αξίες.

Ο Κορινθιακός Κόλπος αποτέλεσε το λίκνο και τη μήτρα για τη συγκρότηση κοινωνιών, την οργάνωση των οικισμών, την αστικοποίηση των πόλεων και γενικά την εξέλιξη των πολιτισμών, από την προϊστορική εποχή μέχρι σήμερα.

Γύρω από τον Κόλπο δημιουργήθησαν πολλές και μεγάλες πόλεις με συνεχή ιστορία, με έντονη παρουσία σ? αυτήν, οι Δελφοί, η Κόρινθος, η Ναύπακτος, η Σικυών, το Αίγιο, το Γαλαξίδι, η καταποντισμένη Ελίκη,. Και τον άνθρωπο να συμβιώνει και να συνεργάζεται με τη φύση ως δημιούργημα της. Εδώ εφαρμόσθηκαν τα επιτεύγματα της τεχνολογίας της εποχής τους, οι καινοτομίες στην κατασκευή των πολλών και μεγάλων λιμένων, θεάτρων, οχυρώσεων και του Διόλκου. Το θαυμαστό δημιούργημα των Κορινθίων, η Τριήρης, πρωτοκατασκευάστηκε εδώ.

Αλλά και στη νεότερη Ιστορία δύο παγκόσμιου επιπέδου, για τον καιρό τους τεχνικά επιτεύγματα τον στολίζουν: η διώρυγα της Κορίνθου και η Γέφυρα Ρίου Αντίρριου.

Τόσο η βόρεια όσο και η νότια ακτή του Κορινθιακού στήριξαν και στηρίζουν σημαντική αγροτική, αλιευτική και τουριστική δραστηριότητα.

Απειλείται όμως σοβαρά από τις επιπτώσεις ανθρωπίνων δραστηριοτήτων, όπως η ρύπανση, η υπεραλίευση, και διαχειριστικές επεμβάσεις και λοιπές δράσεις στα παράκτια οικοσυστήματα, που έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια ή τον περιορισμό ειδών-κλειδιών, όπως για παράδειγμα της Posidonia oceanica, που αποτελεί ανώτατη βιοκοινωνική βαθμίδα (κλίμακα) για τα θαλάσσια οικοσυστήματα.

 

 

 

ΑΠΟ ΤΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ Ο ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ...

Κάνοντας click στο διπλανό link μπορείτε να δείτε 2 ενδεικτικά φύλλα εργασίας για τους μαθητές Φύλλα εργασίας

Κάνοντας click παρακάτω μπορείτε να κατεβάσετε περισσότερες πληροφορίες από τα συνημμένα αρχεία σε μορφή .pdf.

Τρίτη, 17 Ιούνιος 2014 08:05

Στατιστικά Επισκέψεων 2014 - 2015

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ 2014-2015
A/A ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΣΥΝΟΛΟ ΑΝΔΡΕΣ ΕΚΠ/ΚΟΙ ΣΥΝΟΔΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΚΠ/ΚΟΙ ΣΥΝΟΔΟΙ ΣΥΝΟΛΟ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1 9/10/2014 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΛΙΑΝΩΝ 18 15 33 3 3 6 ΕΠΙΣΚ.ΣΤΥΜΦ.
2 15/10/2014 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ 30 46 76 0 5 5 ΕΠΙΣΚΕΨΗ
3 20/10/2014 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ.ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ 29 25 54 1 2 3 ΕΠΙΣΚΕΨΗ
4 10/11/2014 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ 13 13 26 1 1 2 ΚΛΗΜΕΝΤΙ
5 10/11/2014 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ 19 23 42 1 3 4 ΒΕΛΙΝΑ
6 19/11/2014 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ 37 30 67 1 3 4 ΕΠΙΣΚΕΨΗ
7 11/12/2014 1ο ΓΕΛ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ 9 27 36 0 3 3 ΚΛΗΜΕΝΤΙ
8 6/2/2015 ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΠΟΛΥΧΡΟΝΑΚΟΥ 16 16 32 0 4 4 ΣΤΥΜΦΑΛΙΑ
9 27/2/2015 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ.ΝΑΥΠΛΙΟΥ 27 26 53 2 2 4 ΣΤΥΜΦΑΛΙΑ
10 4/3/2015 4ο ΔΗΜ.ΣΧ. ΜΕΓΑΡΩΝ 12 12 24 1 4 5 ΣΤΥΜΦΑΛΙΑ
11 6/3/2015 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΣ ΚΙΟΥ 7 25 32 1 2 3 ΣΤΥΜΦΑΛΙΑ
12 9/3/2015 6ο ΓΕ.Λ. ΓΛΥΦΑΔΑΣ 14 25 39 0 2 2 ΕΠΙΣΚΕΨΗ
13 13/3/2015 1ο ΕΠΑΛ ΚΙΑΤΟΥ 18 11 29 2 1 3 ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ
14 16/3/2015 7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΝΙΩΝ 5 9 14 0 2 2 ΚΛΗΜΕΝΤΙ
15 18/3/2015 43ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ 9 11 20 1 1 2 ΚΛΗΜΕΝΤΙ
16 19/3/2015 ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ 7 11 18 1 2 3 ΒΕΛΙΝΑ
17 20/3/2015 2ο ΕΠΑ.Λ. ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ 31 12 43 0 4 4 ΒΕΛΙΝΑ
18 23/3/2015 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ 23 25 48 1 3 4 ΒΕΛΙΝΑ
19 26/3/2015 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ 3 15 18 1 1 2 ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ
20 30/3/2015 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΞΑΜΙΛΙΩΝ 20 21 41 1 3 4 ΣΤΥΜΦΑΛΙΑ
21 31/3/2015 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧ.ΚΛΕΩΝΩΝ 23 18 41 3 2 5 ΒΕΛΙΝΑ
22 1/4/2015 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΙΑΤΟΥ 15 9 24 0 2 2 ΒΕΛΙΝΑ
23 2/4/2015 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΝΑΡΙΤΙΟΥ 4 6 10 1 1 2 ΚΛΗΜΕΝΤΙ
24 22/4/2015 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΓΟΥΣ 23 25 48 1 3 4 ΣΤΥΜΦΑΛΙΑ
25 23/4/2015 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΞΑΜΙΛΙΩΝ 30 16 46 1 1 2 ΣΤΥΜΦΑΛΙΑ
26 24/4/2015 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΧΑΪΚΟΥ 18 16 34 2 1 3 ΚΛΗΜΕΝΤΙ
27 27/4/2015 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΡΙΓΙΑΛΙΟΥ 19 15 34 1 2 3 ΒΕΛΙΝΑ
28 28/4/2015 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΣΣΟΥ 18 18 36 1 2 3 ΚΛΗΜΕΝΤΙ
29 28/4/2015 6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ 12 18 30 2 1 3 ΕΠΙΣΚΕΨΗ
30 29/4/2015 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΡΙΓΙΑΛΙΟΥ 20 22 42 0 5 5 ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ
31 5/5/2015 17ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ 16 26 42 1 3 4 ΚΛΗΜΕΝΤΙ
32 6/5/2015 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ 20 23 43 0 4 4 ΒΕΛΙΝΑ
33 7/5/2015 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ 21 17 38 2 3 5 ΒΕΛΙΝΑ
34 11/5/2015 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓ.ΘΕΟΔΩΡΩΝ 6 10 16 0 2 2 ΣΤΥΜΦΑΛΙΑ
35 13/5/2015 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΣΧΑΤΟΥ 40 37 77 1 3 4 ΕΠΙΣΚΕΨΗ
36 14/5/2015 13ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ 27 22 49 3 1 4 ΒΕΛΙΝΑ
37 15/5/2015 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ 11 22 33 0 3 3 ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ
38 19/5/2015 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ 21 17 38 1 2 3 ΒΕΛΙΝΑ
39 22/5/2015 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ 27 17 44 1 2 3 ΣΤΥΜΦΑΛΙΑ
40 26/5/2015 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ 29 24 53 1 3 4 ΒΕΛΙΝΑ
41 28/5/2015 16ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΛΙΟΥ 8 11 19 1 1 2 ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ
42 29/5/2015 4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ 16 13 29 3 1 4 ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ
43 4/6/2015 ΣΙΚΙΑΡΙΔΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ 34 28 62 2 7 9 ΕΠΙΣΚΕΨΗ
44 5/6/2015 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ 29 33 62 3 4 7 ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΣΥΝΟΛΑ 834 861 1695 49 110 159

«Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος και ο Όμορφος κόσμος των Ορυκτών» στις 5-6-2014

Κάντε click εδώ για να δείτε φωτογραφίες από τη δράση μας.

 

Παρασκευή, 02 Μάιος 2014 07:05

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ (ημερίδα 4-4-2014)

 Το πρωί της Παρασκευής 4 Απριλίου, στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σικυωνίων στα πλαίσια προγραμματισμένου εκπαιδευτικού προγράμματος με θέμα «Κλημέντι? και ?συ να ψάχνεις τον κρυμμένο θησαυρό», που συμμετείχε το 2ο Γυμνάσιο Κιάτου, παραβρέθηκαν εκπρόσωποι της  Κίνησης Πολιτών «ΑΝΘΗ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ», οι οποίοι μεταξύ άλλων παρουσίασαν θέματα σχετικά με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική.  

Συγκεκριμένα, οι Επ. Καθηγήτριες της Σχολής Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ Έλενα Κωνσταντινίδου και Ελένη Αλεξάνδρου, ανέλυσαν με διαδραστικό τρόπο τις αρχές της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής στους μαθητές και στους συνοδούς εκπαιδευτικούς της περιβαλλοντικής ομάδας του 2ου Γυμνασίου Κιάτου.

 Το απόγευμα της ίδιας μέρας, πραγματοποιήθηκε ημερίδα με θέμα

«Παραδοσιακή αρχιτεκτονική και πολιτιστική κληρονομιά ? Το παράδειγμα των Λαγκαδιανών μαστόρων ».

Στην ημερίδα την οποία προλόγισε ο Υπεύθυνος του ΚΠΕ κ. Γιώργος Φωτόπουλος, η κ. Κωνσταντινίδου αναφέρθηκε στις συνθήκες δημιουργίας και ανάπτυξης της τέχνης της πέτρας στα Λαγκάδια και ανέλυσε πολλές πλευρές της δραστηριότητας των μαστόρων, ενώ η κ. Αλεξάνδρου αναφέρθηκε για τις αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής που απαντώνται στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική σε διάφορα μέρη του κόσμου.

Ο Πρόεδρος της Κίνησης Πολιτών κ. Γιάννης Τσιαούσης, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα και στα οφέλη που προκύπτουν από την ενεργοποίηση των πολιτών και τη συνεργασία των κοινωνικών ομάδων με επιστημονικούς φορείς για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς. Η σημασία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων αναπτύχθηκε από δύο πολύ ενδιαφέρουσες εισηγήσεις.

Ο κ. Αβραάμ Αβραμόπουλος, μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ ανέπτυξε το ζήτημα της διαθεματικότητας στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, ενώ ο Δρ. Κοινωνιολογίας Γιώργος Κόνδης, Δ/ντής του ΣΔΕ Ναυπλίου αναφέρθηκε για τη θέση που καταλαμβάνει η υπόθεση της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς στα σχολικά προγράμματα.

Την ημερίδα παρακολούθησε η Δ/ντρια του Μουσείου Περιβάλλοντος Στυμφαλίας κ. Α. Κιουρτζόγλου και μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών καθώς και άλλων ενδιαφερομένων από την Κορινθία και όμορους νομούς.  

Ημερίδα Παραδοσιακής Αρχιτεκτονικής 4-4-2014

Κάντε click εδώ για να δείτε τις φωτογραφίες της ημερίδας μας.

 

Τετάρτη, 22 Ιανουάριος 2014 09:05

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ

Κάντε κλικ εδώ για λήψη ενός πίνακα,στον οποίο φαίνονται οι ημερομηνίες υλοποίησης των προγραμμάτων των σχολείων.

 

Παρασκευή, 29 Νοέμβριος 2013 07:27

ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΥΝΟΔΩΝ ΑΝΑ ΜΑΘΗΤΗ

Ο αριθμός των συνοδών εκπαιδευτικών, για τις επισκέψεις στο κέντρο μας καθορίζεται από την υπουργική απόφαση(Υ.Α.) 107632/Γ7/2-10-2003 και έχει ως εξής:

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
2 8 ΕΩΣ 20
3 21 ΕΩΣ 40
4 41 ΕΩΣ 60

Το Φ.Ε.Κ. 2769/2-12-2011 ισχύει μόνο για τις σχολικές εκδρομές και στο άρθρο 3 παρ.ΙΙ αναφέρει ότι, ειδικότερα για συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγ/τα των Κ.Π.Ε. ισχύουν οι κατά έτος οδηγίες της αρμόδιας διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

Πέμπτη, 28 Νοέμβριος 2013 07:17

ΣΚΟΠΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ

Πίνοντας ήλιο κορινθιακό

Πίνοντας ήλιο κορινθιακό 
Διαβάζοντας τα μάρμαρα 
Δρασκελίζοντας* αμπέλια θάλασσες 
Σημαδεύοντας με το καμάκι 
Ένα 
τάμα* ψάρι που γλιστρά 
Βρήκα τα φύλλα που ο ψαλμός του ήλιου
 αποστηθίζει*

Τη ζωντανή στεριά που ο πόθος χαίρεται
Ν' ανοίγει.

Πίνω νερό κόβω καρπό 
Χώνω το χέρι μου στις φυλλωσιές του ανέμου 
Οι λεμονιές 
αρδεύουνε* τη γύρη της καλοκαιριάς
Τα πράσινα πουλιά σκίζουν τα όνειρά μου 
Φεύγω με μια ματιά 
Ματιά πλατιά όπου ο κόσμος ξαναγίνεται 
Όμορφος από την αρχή στα μέτρα της καρδιάς.

 Ο. Ελύτης, Ποίηση, Ίκαρος

 

O Κορινθιακός Κόλπος αποτελεί μια μικρογραφία της Μεσογείου. Είναι μια κλειστή, ευαίσθητη θάλασσα, αρκετά βαθιά, με εκπληκτικής ομορφιάς ακτές και εξαιρετική  βιοποικιλότητα.  Όχι λιγότερο σημαντικές είναι οι πολιτιστικές και ιστορικές του αξίες, καθώς ο Κορινθιακός Κόλπος αποτέλεσε το λίκνο και τη μήτρα για τη συγκρότηση κοινωνιών, την οργάνωση των οικισμών, την αστικοποίηση των πόλεων και γενικά την εξέλιξη των πολιτισμών, από την προϊστορική εποχή μέχρι σήμερα. Τόσο η βόρεια όσο και η νότια ακτή του Κορινθιακού στήριξαν και στηρίζουν σημαντική αγροτική, αλιευτική και τουριστική δραστηριότητα. Απειλείται όμως σοβαρά από τις επιπτώσεις ανθρωπίνων δραστηριοτήτων, όπως η ρύπανση, η υπεραλίευση, και διαχειριστικές επεμβάσεις και λοιπές δράσεις στα παράκτια οικοσυστήματα, που έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια ή τον περιορισμό ειδών-κλειδιών, όπως για παράδειγμα της Posidonia oceanica, που αποτελεί ανώτατη βιοκοινωνική βαθμίδα (κλίμακα) για τα θαλάσσια οικοσυστήματα.

Αν και η έδρα του ΚΠΕ Σικυωνίων βρίσκεται στο χωριό Κλημέντι της ορεινής Κορινθίας, δημιουργήσαμε το πρόγραμμα «Κορινθιακός ?ανακαλύπτοντας τη μικρή μας θάλασσα» ως ελάχιστη συνεισφορά στις περιβαλλοντικές ομάδες τόσο των σχολείων περιφερειακής ενότητα Κορινθίας, όσο και των λοιπών σχολείων της εμβέλειας του ΚΠΕ Σικυωνίων . Παράλληλα μέσα από το πρόγραμμα μας παρέχεται η δυνατότητα για μια πιο απτή ένδειξη ενδιαφέροντος στα τόσο σημαντικά περιβαλλοντικά θέματα που αφορούν τον Κορινθιακό.

 

Στόχοι Προγράμματος

  1. Να γνωρίσουν τον «κόσμο» της θάλασσας του Κορινθιακού και την οικολογική, οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική σημασία της
  2. Να κατανοήσουν τις επιπτώσεις που έχει δημιουργήσει η ανθρώπινη δραστηριότητα στα θαλάσσια οικοσυστήματα (απειλούμενα θαλάσσια είδη, υπεραλίευση, μόλυνση, ρύπανση)
  3. Να γνωρίσουν την ποικιλομορφία των οικοσυστημάτων της παράκτιας  ζώνης   (διατήρηση ευαίσθητων οικοσυστημάτων όπως τα λιβάδια της Ποσειδωνίας )
  4. Να συνειδητοποιήσουν το μέγεθος των κινδύνων που απειλούν το παράκτιο οικοσύστημα ως αποτέλεσμα της ανθρώπινης παρέμβασης και να αναλάβουν δράση για τη προστασία του (ρύπανση ακτών, διάβρωση)
  5. Να εκτιμήσουν την αξία του παράκτιου και θαλάσσιου οικοσυστήματος ως μέσο για αθλητικές δραστηριότητες και για αναψυχή
  6. Να έρθουν σε επαφή με τη λογοτεχνία, την ποίηση, την μυθολογία και τη λαϊκή παράδοση που σχετίζεται με τη θάλασσα
  7. Να διαμορφώσουν θετικές στάσεις σε κάθε μορφή προστασίας και διατήρησης του θαλάσσιου περιβάλλοντος?.

 

 

Ροή Προγράμματος

 

8.30΄-8.45΄ π.μ.: Άφιξη των ομάδων στο ΝΟΚ. Καλωσόρισμα.

 

08.45΄-9.15΄ π.μ.: Παρουσίαση του προγράμματος. Συζήτηση - χωρισμός σε ομάδες - παραλαβή εξοπλισμού και φύλλων εργασίας.

 

9.15΄-13.15΄μ.μ.: Υλοποίηση προγράμματος - δραστηριότητες πεδίου.

 

13.15΄-13.45΄μ.μ.: Εκπόνηση - σύνθεση των ερευνών. Οι ομάδες παρουσιάζουν τις εργασίες που επεξεργάστηκαν.

13.45΄μ.μ. - 2.00΄μ.μ.: Συμπλήρωση φύλλων αξιολόγησης. Αναχώρηση.

Οδηγία: Ατομικό δελτίο υγείας, παρ. 11 εν ισχύ. 

Σεμινάριο Εκπαιδευτικών 22-24 Νοεμβρίου 2013 (Project)

Κάντε click εδώ για να δείτε τις φωτογραφίες του σεμιναρίου μας.

Κάντε click εδώ για να δείτε και να κατεβάσετε τις παρουσιάσεις των επιμορφούμενων του σεμιναρίου μας.

Κάντε click εδώ για να δείτε και να κατεβάσετε τις παρουσιάσεις των επιμορφωτών του σεμιναρίου μας.

Επίσης μπορείτε να δείτε Προτάσεις για το Α και το Β τρίμηνο που υπάρχουν στον οδηγό του εκπαιδευτικού ΣΚΖ (σελ 61-86), αλλά και στο επιμορφωτικό υλικό του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης ΤΟΜΟΣ Δ (σελ. 14-42) στο παρακάτω link

http://www.epimorfosi.edu.gr/    ΤΟΜΟΣ Δ (ΣΕΛ. 14-42)

 

<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 7 Επόμενο > Τέλος >>
Σελίδα 4 από 7